top of page

Az Avatar sziklacsúcsai

Frissítve: jan. 10.

Tianmen-hegy, Mennyország Kapuja

Kipihenve az előző nap fáradalmait, reggel korán elindultunk az Avatar film által híressé vált Hallelujah-hegy lebegő szikláihoz.

A Nemzeti Park az UNESCO Világörökség része. Területe hatalmas, de leginkább a több mint 3000 db kvarchomokkő csúcsért keresik fel, melyek a filmbeli Pandora helyszínét ihlették. A parknak 5 bejárata van, ebből a déli és a keleti a legkedveltebb és ezek vannak a legközelebb Zhangjiajie városához. Területére nem lehet autóval behajtani, kisbuszok, felvonók és a Bailong lift segíti az egyes pontok közötti közlekedést.

Mi a keleti bejáratot választottuk, ahonnan a Tianzi felvonóval mentünk tovább. és a négy nagyobb egység közül kettőt fedeztünk fel Az eligazodás kicsit kaotikus volt; sok ember, még több opció, zéró angoltudás. Mikor már azt hittük, hogy átjutottunk a nehezén, majdnem visszafordítottak minket, mert valamire nem vettünk jegyet. Ráadásul esett az eső, felhőbe burkolózott a táj. Kevés eséllyel kecsegtetett, hogy kitisztul az ég.

A kötélpálya kb. 2km hosszú. Megközelítőleg 600m a szintkülönbség és 6 perc alatt visz fel a hegy tetejére. Az utazás alatt a felhők közül misztikusan felsejlettek az Avatar jellegzetes sziklaképződményei, már csak a repülő bansheek hiányoztak.

Tianzi azt jelenti, hogy a menny fia. A Song-dinasztia idején a tujia népcsoport vezetője Tianzi nevében forradalmat indított és Hsziang hercegnek nevezte el magát. A hegy később róla kapta Hsziang Dakun, az ég fia nevet.

Felhők, naplemente, sziklás csúcsok és téli táj a négy fő ismérve a Nemzeti Park Tianzi területének, de hívják bonsai kertnek és tündérkertnek is. A természeti látnivalók mellett két említésre méltó megálló van:

A Heolong Park a marsall születésének 90. évfordulója alkalmából jött létre és Kína egyik legnagyobb bronz szobrát emelték itt fel. A Tianzi pavilon egy 6 emeletes épület, ahonnan 360°-os panoráma nyílik a hegyre. A kőoszlop formációk fantázianevet kaptak, mint pl. "Extended bonsai garden" vagy az "Imerial writing brush peak".Az elnevezések találóak. A sziklaoszlopokon zöldellő növényzet messziről a bonsai formáját idézi, míg a pengeéles szirtek egy ecsetre hasonlítanak.

A buszmegállók környékén mindenhol volt étkezési lehetőség, még McDonald’s is. A hegyen több család is él, elég szerény és mostoha körülmények között.

Az egyik kilátópontról jól lehetett látni a 8-ast formázó rizsföldet, melynek a teljes területe nagyjából 3,9 hektár. 1000m magasan fekszik és csak egyetlen út köti össze a külvilággal. Egész évben köd és felhő veszi körbe, ezért is kapta a "lebegő termőföld" nevet.

A Nemzeti Park következő nagyobb egysége a Yuanjiajie, vagyis a Yuan család területe. Itt van a híres Hallelujah-hegy (oszlop) is, amit. eredetileg a Mennyország déli oszlopának hívtak. 150m magas és különleges formájának köszönhetően - alsó része keskenyebb, mint a felső szakasz - ködös időben valóban úgy tűnik, mintha lebegne a levegőben. Ez az oszlop ihlette meg James Cameron rendezőt és adta meg Pandora helyszínének a vázlatát. A sors kegyes volt hozzánk és mire ideértünk, a nap is kisütött és a felhők is eltűntek. Pazar látványban volt részünk.

Következő állomásunk a "First Bridge" és az "Ecstasy terrace" volt. Hát igen, a kínai angol tükörfordítások néha különösen viccesek. A híd egy 20 méteres kő platform, amely 2 sziklacsúcsot köt össze. A korlátot piros szalagok és lakatok díszítették, melyeket a szerelmesek helyeztek el.

A buszozást gyaloglás követte, szűk ösvényeken, majmok között. Néhol a lombok ritkultak és kipillanthattunk közöttük a sziklaformációkra.

Akárcsak a Tianmen-hegynél, itt sem maradhatott el a mérnöki zsenialitás, amely a Bailong liftben öltött testet. A hegy gyomrában 156 méteres aknát alakítottak ki, míg a felszínen a 171 méter hosszú üveg lift 5m/mp sebességgel óránként 7000 embert szállít. Az alkalmazott technológia és a helyszín együttesen eredményezte, hogy a felvonó bekerült a Guiness-rekordok közé. A Bailong megépítésével jelentősen javult a Nemzeti Parkba ellátogató tömegek szállítási logisztikája és sikerült csökkenteni az időjárásnak való kitettséget is.

Miután leértünk a lifttel, egy nyitott térre érkeztünk, amelyet körbe vettek és toronyként magasodtak fölé a kvarchomokkő sziklacsúcsok. Kicsit olyan érzésünk volt, mintha egy színpadon állnánk és a sziklák lennének a nézők.

A nap itt még nem ért véget. A Bailongtól átmentünk busszal a Baofeng-tóhoz, amiről egy következő bejegyzésben írok.

Zhangjiajie-i utunk előző beszámolóit itt találod: