top of page

ShiJiuFeng, csúcsok Shaoxingban

Szeretem a hegyeket. Persze a tengerpartot is. No meg a Balatont. Ez utóbbit különösen. Balaton itt nincs, hegy viszont van bőven. Shaoxing híres történelmi város, kb. 1,5 órás autóútra Hangzhoutól. Számos híres tudós, költő szülőhelye, valamint tavasztól őszig itt volt a Yue királyság székhelye is. A várostól kb. 20 km-re magasodik a "19 Csúcs" névre hallgató hegy. Nevét valóban 19 büszke bércének köszönheti.

Már maga a belépő is impozáns, egy, a Hanfei-folyó felett átvezető fa hídon át jutunk a hegyek által körülölelt rétre. Hanfei nevét egy hercegnőről kapta, akit az uralkodó száműzött. Menekülése során ért el a 19 csúcshoz, ahol végső elkeseredésében feladta magát és örökre megpihent a folyóban.

Fa híd a Hanfei-folyó felett

A "Kínai sárkány-völgy" a megfáradt vándor tökéletes pihenőhelye. A túrázás előtt/után nincs is jobb, mint leheveredni a folyó által feltöltött zöld rétre és gyönyörködni a természet szépségében.

Rét a 19 csúcs között

A túra ezen szakaszán még nem tudtuk, mi vár ránk és lendületesen haladtunk el a piknikezők mellett. Nem sokkal később szembesültünk a ránk váró feladatra: 30°C-ban és 85%-os páratartalomban megkezdtük menetelésünket az első csúcs felé - néhány forduló után már kevésbé energikusan.

Fel-fel a hegyre

A több emeletnyi lépcsőzés után sík terep következik, melyet 3 szakaszra oszthatunk. Az első szakasz a hegy oldalán vezet végig, ez a Sárkány-gyalogút.

Sárkány-gyalogút

Több fórumon is szerepelt a híres kínai üvegjárda, amely viccesen repedéseket is produkál. 1-2 éve elkészült ennek a Csöcsiang tartománybeli változata is, igaz, repedések-effektek nélkül. A gyalogút következő szakasza átvált üvegezett megoldásra, de csak pár száz méteren. Tériszonyosoknak nem ajánlott. Extra adrenalin löketre ne számítsunk, egyedül egy kis kiugró erkély fűszerezi meg az élményt. Szerencsés esetben kevesen vannak és kimehetünk rá, egyébként sorban állás vár ránk. Aki nem vállalja a kockázatot, az üveg szakaszt egy hasadékon keresztül kikerülheti. Itt az egyedüli nehezítés, hogy újabb lépcsők következnek, meredeken felfelé.

Üveg gyalogút

Útunk bármelyik szakaszán érdemes elidőzni egy kicsit és elmerülni a táj szépségében. Fentről jól láthatjuk a kígyóként tekergő Hanfei-folyót, a csupor formájú hegycsúcsot, a nyári bob-pályát és a Kínai sárkány-völgyet. Madártávlatból feltűnik, hogy a környék Kína egyik leghíresebb tájára, Guilinra emlékeztet. Nem véletlen, hogy a 19 Csúcsot sokan Kis-Guilinnak hívják.

Kis-Guilin

Mint a magyar népmesékben, 3 próbatétel után elnyerjük jutalmunkat. Nincs ez másképp a 19 Csúcsnál sem. Miután felmásztunk a hegyre, átjutottunk a Sárkány-út beton- és üveg szakaszán, már csak egy 200 m magasan átívelő függőhíd választ el minket attól, hogy megpihenjünk az árnyékot adó fák sűrűjében. A függőhíd - családunk véleménye alapján - nagyobb élmény, mint az üveges szakasz. Különösen, hogy látod az elrozsdásodott tartószerkezetet és extraként gyerekeiddel együtt több infantilis kínai együtt kezdi el hintáztatni a hidat.

Függőhíd

Ezután már csak lefelé haladtunk, mert ott jártunkkor a másik irányba vezető - és még további függőhidat rejtő - utat lezárták. Ezen az ösvényen juthatunk el a nyári bob pályáig is, de mint a Daming-hegyen, itt sem sikerült kipróbálnunk. Az úton az Avalokitesvara pontnál megállva gyerekáldásért imádkozhatunk.

A völgyben további érdekességek várnak ránk. A nyugati végén helyezkedik el a Wolong barlang, amely vízmosás és erózió eredménye. A mélysége 25m, szélessége 80m, de a magassága csupán 2,1m. A barlang egyik bejárata olyan, mintha egy nagy szikla támasztaná meg a fölötte tornyosuló hegyet, a nagyobb mélyedésben pedig egy bácsi árulta frissen szedett gyümölcsét, amelyet a barlangban kialakított házi oltárról hozott elő.

A barlang előtt patak csörgedezik, néhol kis medencét kialakítva. A vizében nem lehet fürdeni - elvileg. Esős időszakban a patak sodrása erősebb, a medence vize tisztább és a sodrásnak köszönhetően a partjáról bele is csusszanhatunk a mederbe.

Wolong-barlang

Tovább haladva érdekes hegyformákat figyelhetünk meg, mint a "3 fürdőző elefánt" vagy a "Majom barackot ad az elefántoknak". Találkozunk egy kettéhasított sziklával, melyet Wen kardja vágott ketté. Őt a Song-dinasztia idejében az uralkodó küldte a völgybe, hogy Yue király emlékére ünnepséget rendezzen. Wang a kettészakadt birodalmat látva dühében kardjával a sziklába vágott. Látjuk még a Sárkány-fej csúcsot, a folyóban úszó sárkányt és egy mesterséges, sziklába vájt átjárót is.

Sziklába vájt gyalogút

A völgyben még egy barlang található, Wang Yue olvasóhelye, melyet szintén vízmosás és erózió alakított ki. A barlang száraz és hűvös, állítólag 100 ember is elfér benne (????) (15m mély és 3m magas). Wang Yue - későbbi miniszterelnök - híres kalligráfus leszármazottjaként született a közeli faluban. Gyerekkorában fedezte fel a Kínai sárkány-völgy barlangját és lett kedvenc olvasóhelye. Napjainkban kő asztalokat és ülőkéket helyeztek el benne, sokan itt fogyasztják el elemózsiájukat, vagy csak leülnek a hűsben megpihenni.

Wang Yue olvasóhelye

A völgy egyik jelentős nevezetessége egy kb. 100 tonnás hatalmas szikla, melyet a Mennyei Király pecsétjének tartanak. Az egyik oldala lapos, mint egy pecsét és a legenda szerint Jáde császár hagyta itt, az emberek világában. A sziklára a féreg és madár karaktereket vésték. Jelentése szerint a császárt az ég kegyelme jelölte ki és uralkodása örökké fog tartani.

Az útvonal visszavezet a rétre, ahol - követve többi túratársunkat, mi is leheveredtünk egy kicsit, majd libasorban átkelve a fahídon, visszatértünk a parkolóba.

Akkor is és visszatekintve is úgy gondolom, érdemes felkeresni a 19 Csúcsot.

A táj szépsége és természetes adottságai, a jól kiépített útvonalak és Hangzhou viszonylagos közelsége kiváló 1 napos programlehetőség a városból kiszabadulni vágyók számára.